Regels indeling scheidsrechters

Ben je scheidsrechter bij VENECO VELO dan willen we je graag attenderen op onderstaande regels.

1. Er wordt per blok* een planning gemaakt welke scheidsrechter bij welke wedstrijd wordt verwacht, wanneer en hoelaat. Als je scheidsrechter bent, krijg je hiervan een mail  kun je zelf kijken wanneer je aan de beurt bent.
  2. Kun je niet, dan moet je zelf ruilen! Let hierbij wel op, want je blijft zelf verantwoordelijk als je geruild hebt. Dit betekent dat – wanneer je ruilpartner niet komt – jij hierop wordt aangesproken. Bij de mail met de indeling sturen wij een lijst mee met namen en contactgegevens van collega scheidsrechters die je kunt benaderen om te ruilen.
  3. Het op de A.L.V. aangenomen sanctiebeleid (in volgorde gebeld worden door scheidsrechterscommissie, door bestuur, boete, schorsing) wordt uitgevoerd.
  4. Telefoontjes, mailtjes, whatsapps e.d. naar de scheidsrechterscommissie dat je op de aangegeven dag/tijd niet kunt fluiten worden niet gehonoreerd. Je moet echt zelf op zoek naar een vervanger.
  5. Voordat het rooster gemaakt wordt, dien je voor de komende 10 weken aan te geven wanneer je door vakantie, werk of andere verplichtingen, verhinderd bent. Teamuitjes, weekendjes weg, werkroosters etc. moeten dus ruim van tevoren naar de scheidsrechterscommissie gecommuniceerd worden, zodat we er bij de planning rekening mee kunnen houden! Gebruik hiervoor het gebruikelijke scheidsrechters@hvvelo.nl.

Wij en de te fluiten teams rekenen op jouw medewerking!

* Blokken zijn: buitenseizoen najaar – 1e blok binnenseizoen – 2e blok binnenseizoen – buitenseizoen voorjaar)